A reklámtervezés átfogja a reklámtevékenység teljes folyamatát, a célok meghatározását, a hirdetések előkészítését és időzítését, a médiaválasztást és az eredmények értékelését. A digitális reklámügynökségek ennek a komplex feladatkörnek a sikeres végrehajtásához nyújtanak hathatós segítséget. Ezek során a digitális ügynökségnek figyelembe kell vennie bizonyos rendező elveket is, melyek alapján megfogalmazhatóak a reklám célokkal kapcsolatos elvárások (legyenek pl. világosak, mérhetőek és tesztelhetőek). A digitális reklámügynökség tevékenysége során rendszerint a világosan megfogalmazott reklámcélok ismeretében kerül napirendre a rendelkezésre álló reklámköltségvetés meghatározására. Teljesen nyilvánvaló, hogy a különböző termékek esetében, az értékesítést tekintve, igen eltérő a hirdetési költségek aránya. Ami a reklámtervezés következő lépéseit – a reklámszöveg összeállítását és a reklámeszköz (média) kiválasztását –illeti, itt érvényesülhetnek talán leginkább egy digitális ügynökség előnyei, ha tagjai biztos ismeretekkel rendelkeznek a tipográfia, filmkészítés stb. területén is. Az alkotói szakasz során kell – a reklámcélok és a költségvetés ismeretében – a reklámüzenet alternatíváit is megtervezni.